Lens Kullanımı ve Bakımı


Artık gözünde görme problemi olan bir çok kişi gözlük takmak yerine lens kullanmayı tercih ediyor. Hatta gözü bozuk olmayan kişiler de renkli lensleri sıkça kullanmakta. Mavisi, yeşili, grisi çok tercih edilen lenslerin kullanımı ise sanıldığı kadar kolay değil tabi ki. Nereden mi biliyorum? Çünkü ben de kullanıyorum :) Benim ki numaralı ve şeffaf lens. Bakımı zor olsa da kullanımının gözlükten çok daha rahat olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. O halde çok dikkat etmeniz gereken bir takım şeylerden bahsedeceğim, nitekim gözlerin bizim için önemini vurgulamama gerek bile yoktur diye düşünüyorum.

* Öncelikle lenslere dokunmadan önce mutlaka ellerinizi temiz bir şekilde yıkamalısınız. 

* Kurulama işleminde de minik tüyler bırakmayan havlu seçerseniz çok iyi olur çünkü, havlunun küçük tüyleri ellerinizden lense yapışınca gözünüzde batma ve yanma yapar.

* Lenslerinizi makyaj yapmadan önce takarsanız çok daha iyi olur.

* Lenslerinizi asla normal suda bekletmeyin ya da durulamayın. Daima lensinizin kendi solüsyonu ile temizleyin.

* Lensinizi koyduğunuz küçük kabının içindeki solüsyonu her gün temizleyin ve içine yeni solüsyon koyun.

* Lensinizle asla uyumayın, gözünüze yapışması bir yana, gözünüz için çok mu zararlı.

Tüm bunlara dikkat etmenize rağmen bir sorun yaşarsanız doktorunuza başvurun.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.